کبوتر

ساخت وبلاگ

 

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا : انتخاب اول خانم هاي جذاب

 

خريد لوازم آرايشي براي بانوان يکي از خريدهاي بسيار جذاب است. اکثر خانم‌ها به دليل تمايل بيشتر به زيبايي و زيباتر ديده شدن به سمت خريد محصولات آرايشي و بهداشتي مي‌روند. در نتيجه بايد هنگام خريد، چه از لحاظ کيفيت محصول و چه تناسب آن محصول با نوع پوست خود، دقت لازم را داشته باشند.

محصول بي‌کيفيت يا نامتناسب با نوع پوست مي‌تواند آسيب جبران‌ناپذيري به پوست بدن يا صورت وارد کند و تبعات زيادي به همراه دارد. چه بسا با خريد يک محصول ارزان و بي‌کيفيت آسيبي به پوست خود بزنيم که براي جبران آن بايد چندين برابر آن محصول هزينه کنيم.

امروزه خريد اينترنتي لوازم آرايشي رايج شده است و بخش زيادي از درآمد خانوارها صرف تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شود. روناتا يک فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي است که با جشنواره هاي پي در پي، تخفيف هاي بسيار ويژه اي را براي مشتريانش در نظر مي کيرد. از انواع ضد آفتاب و شامپوها گرفته تا انواع رژها و کرم‌پودرها و ساير لوازم آرايشي و بهداشتي.

چرا خريد لوازم آرايشي اهميت دارد؟

همانطور که گفتيم لوازم آرايش يکي از عمده خريدهاي خانواده‌ها و به ويژه خانم‌هاي جوان است. به شکلي که افراد زيادي براي زيبايي پوست و سلامت آن هزينه‌هاي گزافي مي‌کنند. با نگاهي به آمار و ارقام خريد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران متوجه اهميت اين موضوع خواهيم شد.

e1_e0gj.jpg

تاثير لوازم آرايش بر زيبايي

تاثيري که لوازم آرايش بر زيبايي چهره دارد بر کسي پوشيده نيست. از زيباتر شدن چهره گرفته تا برطرف کردن عيوب و نواقص صورت و پوست با لوازم آرايش امکان‌پذير است.

داشتن موها و ناخن‌هايي زيبا، پوستي خوب و لطيف مي‌تواند به خاطر استفاده از وسايل آرايشي و بهداشتي مرغوب باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد حس خوب

از لحاظ روانشناسي هر انساني و به ويژه خانم‌ها تمايل به زيبايي دارند و حس مثبت و خوبي از ديدن زيبايي مي‌گيرند.

يک پوست خوب مي‌تواند باعث شود زيباتر و جوان‌تر به نظر برسيد. تصور کنيد بتوانيد با ريمل يا مداد چشم‌هاي خود را جذاب و گيرا يا درشت‌تر کنيد، يا با رژ گونه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسيد.

با استفاده از لوازم آرايش و زيباتر شدن کاملا حس خوبي که در اطرافيانتان ايجاد مي‌شود و انرژي‌هاي مثبتي را که به شما باز مي‌گردد، درک خواهيد کرد.

ضمنا با زيباتر شدن، اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت.

لوازم آرايش با کيفيت و تاثير آن روي پوست

خريد اينترنتي لوازم آرايش با کيفيت نقش مهمي در سلامت پوست دارد و همواره توصيه ما خريد اين وسايل از جاهاي معتبر است. مواد بي کيفيت مي‌تواند صدمه زيادي به پوست بزند و مشکلات جدي براي آن به وجود آورد.

البته منظور ما از خريد لوازم با کيفيت هميشه خريد گران‌قيمت‌ترين آن‌ها نيست، بلکه يک محصول با قيمت متناسب با پوست نيز مي‌تواند کيفيت خوبي داشته باشد.

در نتيجه هميشه فريب قيمت محصول را نخوريد و ببينيد چه برندي با چه کيفيتي براي پوستتان زيبايي را به ارمغان مي‌آورد.

با توجه به آب‌ و ‌هوايي که در آن زندگي مي‌کنيد ممکن است يک محصول به پوستتان سازگار باشد و يک محصول خير. پس همه چيز را مد نظر قرار دهيد.

همچنين در لوازم آرايش انواع ويتامين‌ها به کار مي‌رود که به شادابي پوست کمک مي‌کند. امروزه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي انواع مواد ويتامينه و پروتئينه استفاده مي‌شود تا سلامت پوست و موهايتان را تامين کند.

خريد اينترنتي محصولات آرايشي

از آن جايي که لوازم آرايشي ارتباطي مستقيم با پوست و سلامت آن دارد، اکثر افراد در خريد آن احتياط به خرج مي‌دهند و تمايل دارند از جايي خريد کنند که آن محصول علاوه بر قيمت مناسب، کيفيت خوبي نيز داشته باشد.  خريد اينترنتي لوازم بهداشتي با کيفيت مي تواند سلامت، لطافت و زيبايي پوست شما را تضمين کند.

در حال حاضر خريدهاي اينترنتي براي وسايل و محصولات آرايشي بسيار رايج شده است. فرض کنيد براي خريد يک وسيله بايد در شلوغي شهر و ترافيک رفت‌ و ‌آمد کنيد، گرما و سرما را تحمل کنيد تا به فروشگاه مورد نظر برويد.

حالا ديگر نيازي به اين کار نيست. با يک جستجوي ساده محصول مورد نظر در گوگل، به راحتي مي‌توانيد در هر جاي شهر و کشور که هستيد با خيال راحت از روناتا خريد اينترنتي انجام دهيد و درب منزل تحويل بگيريد.

e2_0s7i.jpg

سعي کنيد هنگام خريد از معيارها و استانداردهاي انتخاب آن محصول اطلاع داشته باشيد تا جنس بي‌کيفيت و قلابي به پوستتان صدمه نزند.

اگر به شکل اينترنتي خريد مي‌کنيد حتما از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شويد و اصالت محصول را بررسي کنيد.

همچنين در اين بازار گسترده حواستان به کلاهبردارهاي مجازي و اينترنتي باشد، اشخاصي که در ازاي گرفتن پولتان محصول با کيفيتي برايتان ارسال نمي‌کنند و جنس قلابي برايتان مي‌فرستند. پس در چنين شرايطي يک فروشگاه مجازي مطمئن باعث آرامش خيال خواهد شد.

روناتا، انتخاب اول افرادي که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند

همانطور که گفتيم خريد لوازم و محصولات آرايشي به صورت مجازي و اينترنتي و اين که از آن محصول و فروشنده مطمئن باشيد همواره دغدغه افراد زيادي است.

نداشتن اعتماد به فروشگاه اينترنتي مورد نظر، نداشتن اطمينان از کيفيت محصولات يا ارسال نکردن آن‌ها، تقلب بودن محصولات و بسياري مشکلات ديگر ممکن است گريبان‌گير خريداران فضاي مجازي شود.

امروزه استفاده از لوازم آرايشي و مراقبتي تقلبي در مقايسه با اصل بسيار شايع است و وجود لوازم فيک گاهي آنقدر زيادتر مي‌شود که ديگر تشخيص آن از اصل بسيار دشوار خواهد بود.

خيلي از افراد تنها به اين دليل که اين مواد قيمت پايين‌تري دارند از لوازم فيک و تقلبي استفاده مي‌کنند، اما اگر کمي درباره خطراتي که متوجه آن‌ها است بدانند، هرگز مرتکب اين اشتباه نخواهند شد.

در واقع مواد آرايشي بهداشتي تقلبي موادي هستند که با نام برندهاي معتبر در بازار به فروش مي‌رسند، اما محتويات درون بسته‌هاي آن‌ها در جايي ديگر توليد مي‌شود و هيچ کنترلي روي ترکيبات استفاده شده در روند توليد وجود ندارد.

البته بعضي اوقات مردم آگاهي و اطلاعات کافي از ضررهاي اين مواد ندارند و تنها به دليل نام يک برند براي خريد اقدام مي‌کنند. به همين دليل در ادامه قصد داريم بيان کنيم که چرا نبايد از لوازم فيک به جاي اصل استفاده کرد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا، بستري امن و مطمئن براي خريد محصولات با کيفيت به وجود آورده است. روناتا با داشتن انواع محصولات بهداشتي و آرايشي خريدي آسان براي مشتري‌ها به وجود مي‌آورد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا علاوه بر عرضه محصولات با کيفيت، محصولاتي با قيمت ارزان و مناسب نيز براي خريداران فراهم آورده است. روناتا با داشتن درگاه پرداخت بانکي امن، تضمين اصالت کالاها و تيم پشتيباني خوب، گامي در راستاي رفاه خريداران لوازم آرايش به شکل اينترنتي برداشته است.

با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي روناتا خريد کنيد و کالاي خود را درب منزل تحويل بگيريد. روناتا شرايطي را نيز فراهم کرده است که بتوانيد هزينه کالا را پس از دريافت آن در محل پرداخت کنيد.
اين فروشگاه معتبر انتخاب اول افرادي است که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و دوست ندارند اسير هزينه‌هاي اضافي ناشي از استفاده از محصولات قلابي و بي‌کيفيت شوند.

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 10:40

دلبستگي در روابط زناشويي راهکارهاي درماني دلبستگي مخرب

خانواده محل ارضاي نيازهاي مختلف جسماني، عقلاني و عاطفي است و داشتن آگاهي از نيازهاي زيستي، رواني، عاطفي و شناخت چگونگي ارضاي آن‌ها و مجهز شدن به فنون شناخت تمايلات زيستي، رواني و عاطفي، ضرورتي انکارناپذيـر است. رضايـت  يک فرد از زندگي زناشويي به معني رضايت وي از خانواده محسوب مي‌شود و

رضايت از زندگي

 رضايت از خانواده به‌منزله‌ي رضايت از زندگي بوده و درنتيجه تسهيل در امر رشد، تعالي و پيشرفت مادي و معنوي جامعه خواهد بود (روهلمن، گالوس و دورتسچي. در اين ميان، بي‌وفايي و خيانت زناشويي بيشترين آسيب را به رابطه‌ي همسران وارد مي‌کند و حتي مي‌تواند رابطه را نابود کند. بر اين اساس متغيرهاي مختلفي مي‌توانند زمينه‌ساز خيانت زناشويي در زوجين باشند.

نظريه بالبي

 بر اساس نظريه بالبي، دسترسي‌پذيريو پاسخگويي را به‌عنوان رفتارهاي کليدي در روابط توصيف مي‌کند که حالت امنيت و يا اضطراب و پريشاني فرد را به ميزان زيادي تعيين مي‌کنند. پيوندهاي قوي دل‌بستگي به شکل‌گيري پناهگاهي امن و ايمن در برابر اثرات استرس و ترديد کمک مي‌کنند و اطمينان لازم براي خطر‌پذيري، يادگيري و سازگاري با خود، ديگران و دنيا را در فرد به وجود مي‌آورند.

دسترسي‌پذيري و پاسخگويي، رفتارهاي قابل‌اندازه‌گيري و کليدي در روابط هستند که وضعيت دل‌بستگي، اضطراب و يا پريشاني رابطه‌ي زناشويي را به ميزان زيادي تعيين مي‌کنند. اگر دسترسي‌پذيري، پاسخگويي و همدم‌طلبي در زوجين به حدي باشد که نيازهاي زناشويي زوجين را برآورده کند،

احتمال نگرش مثبت

احتمال نگرش مثبت به روابط خيانت‌آميز زناشويي پايين مي‌آيد. اين نشان‌دهنده‌ي آن است که رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي نقش مهمي در پيشگيري در خيانت زناشويي زوجين و تقويت بنيان خانواده دارد. يکي ديگر از پيش‌بيني‌کننده‌هاي نگرش به خيانت زناشويي مي‌تواند کيفيت روابط زناشويي زوجين باشد. کيفيت روابط زناشويي به‌عنوان ميزان توافق نسبي زن و شوهر درباره موضوعات مهمي چون همکاري در کارها و فعاليت‌هاي مشترک و ابراز محبت به يکديگر تعريف شده است

کيفيت روابط زناشويي

کيفيت روابط زناشويي شامل سه مؤلفه‌ي توافق زناشويي، خرسندي زناشويي و انسجام زناشويي است و نتيجه شيوه‌هايي بوده که افراد متأهل به‌طور نظام‌مند خود را به اين مثلث سازماندهي مي‌کنند. بر اساس نظريه‌ي فينچام و برادبوري کيفيت روابط زناشويي و ميزان شادماني تابع نحوه‌ي تعامل زن و شوهر و شيوه‌هاي مقابله آن‌ها با موقعيت‌هاي تنش‌زاي زندگي است. کيفيت روابط زناشويي که يک جنبه‌ي مهم از زندگي خانوادگي است، سلامت و بهزيستي افراد را شکل مي‏دهد و با سلامت جسماني و روان‌شناختي زوجين همبستگي بالايي دارد و بيانگر سلامت، بهزيستي و ثبات در ازدواج است. کيفيت زناشويي را عاملي اصلي مي‌دانند که نقش به سزايي در موفقيت و يا شکست ازدواج دارد. افزون بر رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي، کيفيت روابط زناشويي يکي ديگر از متغيرهاي تعيين‌کننده نگرش به خيانت زناشويي مي‏توان به سبک‌هاي دل‌بستگي اشاره کرد.

دوسوگراي اضطرابي و دل‌بستگي

 سبک‌هاي دل‌بستگي اشاره به سبک ايمن، ناايمن دوسوگراي اضطرابي و دل‌بستگي ناايمن اجتنابي دارد که به‌عنوان يک رابطه با شخص ديگري است که به‌عنوان پناهگاهي امن در زمان پريشاني و پايگاه امني براي توصيف جهان فرد است

با توجه به آنچه گفته شد، هرچند خيانت زناشويي در اغلب کشورها، حجم وسيعي از تحقيقات را به خود اختصاص داده است اما شرايط خاص فرهنگي، مذهبي و اجتماعي در ايران مانع از انجام مطالعات کافي و جامع در اين زمينه شده است. درنهايت اينکه با توجه به افزايش نرخ بروز روابط فرازناشويي و نگرش مثبت به پديده خيانت زناشويي در جوامع مختلف ازجمله ايران،

بافت فرهنگي و مذهبي ايران

 ضروري است اين تجربه در بافت فرهنگي و مذهبي ايران مورد شناسايي و تبيين قرار گيرد تا بتوان راهکارهاي متناسب و بومي‌شده‌اي ارائه داد که هم در پيشگيري از اين مسئله مؤثر واقع شود و هم درمانگران بتوانند با همدلي و درک بيشتر، چنين مراجعاني را ياري دهند. لذا بر اساس آنچه گفته شد، در اين پژوهش به بررسي اين سؤال پرداخته شده است که آيا نگرش به خيانت زناشويي بر اساس رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي، کيفيت روابط زناشويي و سبک‌هاي دل‌بستگي در زنان متأهل پيش‌بيني مي‌شود؟

 

ويژگي هاي دلبستگي هاي ناسالم

علائم کلي دلبستگي ناسالم عبارتند از:

 

استفاده از رابطه، شي يا شغل براي تعريف ارزشمندي خود.

تکيه بر ديگران براي تاييد.

تصور اينکه زندگي بدون شخص مقابل يا بدون يک شيء خاص، براي شما ممکن نخواهد بود.

ناديده گرفتن نيازهاي اساسي خود براي اولويت دادن به ديگران.

دلبستگي اضطرابي

هنگامي که سبک دلبستگي اضطرابي ايجاد کرده ايد، ممکن است اين علائم را در روابط نشان دهيد:

 

احساس نياز

تمايلات به هم وابستگي

تمايل به رفتار حسادت گونه

مشکل در مديريت زمان تنهايي يا نبودن در يک رابطه عاطفي

احساس بي لياقتي براي دوست داشته شدن

ترس از رها شدن عاطفي و فيزيکي

مشکل در اعتماد کردن به ديگران

دائماً به دنبال دريافت اطمينان از ديگران و تأييد گرفتن از آنها

دلبستگي هاي اجتنابي

وقتي يک دلبستگي اجتنابي داريد، اين علائم را در روابط نشان خواهيد داد:

 

ترس از صميميت

فقدان هيجان عاطفي

مشکل در ايجاد روابط جديد يا حفظ پايداري آن

تکيه بر خود و باور اينکه به محبت يا حمايت کسي نياز نداريد

مشکل در بيان احساسات

https://v.ht/Csq1

https://cutt.ly/cJA7ftz

 

https://coub.com/lilalewis8

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/c31f0ed2-b3a5-4014-8c33-12a5a4194204/Lila-L

https://seekingalpha.com/user/56535212/Idea

https://justpaste.it/94fyp

https://www.atlasobscura.com/users/lilalewis8

https://trello.com/lilalewis8

https://www.diigo.com/user/lilalewis8

https://www.blogtalkradio.com/lilalewis8

https://www.viki.com/users/lilalewis8_232/about

https://visual.ly/users/lilalewis8/portfolio

https://audiomack.com/lilalewis8

http://www.wikidot.com/user:info/lila-lewis

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 182 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:30

 

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم؟

 

همه داوطلبان تجربي بر اهميت زيست شناسي واقف هستند. بر اين حسب دپارتمان زيست حرف آخر راهکارهاي مناسبي براي مطالعه زيست شناسي ارائه داده که ميتواند رهگشاي بسياري از مشکلات آموزشي و يادگيري داوطلبان کنکوري باشيد.

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و به خاطر بسپاريم! اين مسئله براي داوطلباني که همواره در زدن تست هاي اين درس با مشکل مواجهند و درک درستي از مفهوم سئوال طرح شده ندارند، يک چالش اساسي به حساب مي آيد. به همين دليل آنها در اکثر مواقع براي انتخاب گزينه درست دچار شک و ترديد مي شوند. طبيعتأ اين مشکل بسياري از داوطلبان کنکور است که ريشه آن به عدم درک صحيح از مباحث اين درس مربوط مي شود. يادگيري مفهومي زيست از آنجايي با اهميت است که ضريب آن در کنکور تجربي بسيار بالا بوده و تاثير قابل ملاحظه اي در کسب درصدهاي لازم براي قبولي داوطلب دارد. به همين دليل معمولا زمان زيادي صرف مطالعه اين درس مي شود و اين در حالي است که نتايج حاصل، چندان به مطلوب نبوده و تنها کمتر از ده درصد از داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي، موفق به پاسخگويي بيش از 50 درصد تست هاي اين درس مي شوند.

همانطور که اشاره شد، علت اين مسئله به عدم يادگيري مفهومي مباحث زيست باز مي گردد. مشکلي که بيشتر دانش آموزان با آن مواجه هستند و همين امر موجب مي شود که بيشتر نکات مهم و کليدي را از دست بدهند. چراکه اولين اقدام براي درک سوال و انتخاب گزينه درست، آگاهي و تسلط بر نکات و مفاهيمي است که در پس هر درس نهفته و پنهان مي باشد. لذا در ادامه به بررسي راهکارهايي خواهيم پرداخت که به ما ياد مي دهد چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و درک کنيم.

 

خواندن مفهومي به چه معناست؟

خواندن مفهومي دروس به اين معنا مي باشد که دانش آموز بتواند به تمام جزئيات و جملات درس دقت کرده و يک ارتباط صحيح ميان مبحث مورد نظر با پاراگراف ها و تصاوير کتاب برقرار کند. انجام اين فرآيند کافي است تا شما به راحتي بتوانيد موضوعات درسي را به صورت مفهومي و عميق درک کرده و نتيجه لازم را به دست آوريد.

دقت داشته باشيد حفظ کردن مطالب فايده چنداني ندارد و تنها فهميدن آنها است که مي تواند به درک عميق مباحث کمک کند. به همين دليل شايد در ظاهر، خواندن مفهومي دروس، کمي زمانبر و دشوار باشد اما موجب ماندگاري موضوعات درسي در ذهن خواهند شد. اين در حالي است که با حفظ کردن، مطالب درسي به سرعت از ذهن پاک مي شوند. بنابراين اجتناب از حفظ کردن مباحث اولين راهکار براي چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، مي باشد.

 

روش مطالعه درس زيست

پيش از بررسي چگونگي مطالعه و يادگيري مفهومي درس زيست، بد نيست يک آشنايي کلي با اين درس داشته باشيد. به طور کلي درس زيست شناسي، داراي يک ماهيت توصيفي است و به همين دليل، لزوم يادگيري عميق مباحث و درک موضوعات آن از اهميت زيادي برخوردار مي باشد. معمولا خواندن اين درس طي دو مرحله صورت مي گيرد، در مرحله اول مطالب بايستي به صورت مفهومي درک شوند و سپس مي توانيد آنها را حفظ کرده و به خاطر بسپاريد. از طرفي اين امکان وجود دارد که اين مرحله را نيز با يکديگر ترکيب نموده و با روش هايي که در ادامه برخواهيم شمرد، در ذهن ثبت کنيد. بر اين اساس توجه به مراحل زير و تکرار آنها براي اينکه چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، الزامي خواهد بود:

اهداف خود را پيش از شروع مطالعه هر فصل، تعيين کنيد و از خود بپرسيد که قصد من از مطالعه اين فصل، يادگيري چه مفاهيمي است؟

اکنون با دقت تمام، بايستي يک دور، فصل مورد نظر را روخواني کرده و مفاهيم دريافتي را براي خودتان شرح دهيد.

 

روش خواندن حفظي و مفهومي زيست

اگرچه زيست شناسي يک درس مفهومي ـ حفظي است و با اين حساب بهتر مي دانيد که در هنگام مطالعه چه عملکردي داشته باشيد. اما درصد کمتري از مطالب زيست حفظي و بخش عمده اي از آن، مفهومي هستند. پراکندگي اين مطالب در ميان فصل هاي مختلف کتاب، دانش آموزان را با چالش هاي بيشتري همراه ساخته و به همين دليل به دقت و زمان بيشتري براي يادگيري و حفظ کردن اين مطالب نياز دارند.

 از همين رو، در اين بخش نحوه مطالعه هريک از مباحث حفظي و مفهومي را شرح خواهيم داد:

 

بخش هاي حفظي

به خاطر سپردن محتواي درسي به همراه درک اشکال و تصاوير آن که در اثر تکرار و مرور مطالب صورت مي گيرد، حفظ کردن نام دارد که طي آن، مطالب، نکات و بخش هاي مهم در حافظه فرد نگهداري مي شوند. اين فرآيند بهتر است پس از درک مفاهيم زيست صورت بگيرد چراکه در اين صورت، اطلاعات درسي براي يادآوري در جلسه کنکور به حافظه بلندمدت داوطلب منتقل شده و به تشخيص گزينه هاي درست کمک زيادي مي کند.

 

قسمت هاي مفهومي

پيش تر به تعريف اين شيوه مطالعه و اينکه چگونه زيست را مفهومي بخوانيم اشاره اي داشتيم. اما يک قانون کلي براي يادگيري عميق و مفهومي بسياري از دروس از جمله زيست وجود دارد که يافتن علت فرآيندها مي باشد. درواقع براي به خاطر سپردن مباحث، بايستي به علت يابي و چگونگي انجام فرآيندهاي مختلف بپردازيد. به اين ترتيب خواهيد ديد که اين موضوعات در ذهن پايدار خواهند ماند. بر همين اساس پاسخ به برخي سئوالات در حين مطالعه مي تواند راهنماي خوبي براي يادگيري مفهومي موضوعات باشند. مثلا زمان، علت و نحوه انجام يک فرايند چگونه است؟ ويژگي، عوامل تاثيرگذار يا بازدارنده آنها چه مي باشد؟ همچنين نتايجي که انجام اين فرآيندها به دنبال دارد، کدامند؟ تمامي اين پرسش ها جزء مواردي هستند که توجه به آنها، موجب يادگيري مفهومي اين درس خواهد شد. در ادامه به طور کامل و دقيق تري روش مطالعه مفهومي زيست را مورد ارزيابي قرار خواهيم داد.

 

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم

تا اين بخش از مقاله دريافتيم که خواندن درس زيست، تنها حفظ کردن مطالب و مباحث آن نمي باشد و يادگرفتن مفهومي آن، موضوعي است که از اهميت بيشتري برخوردار بوده و بايد از تمام جوانب مورد توجه قرار بگيرد. براي درک عميق درس زيست، در وهله نخست بايستي کتاب درسي را با دقت خوانده و نکات و مطالب مهم آن را يادداشت نمائيد. سپس با مطرح کردن سوالاتي که در بخش پيش به آن اشاره شد، مفهوم هر مبحث و عبارت را بررسي کرده و براي خود جا بياندازيد. اکنون مي توانيد يک ارتباط ميان مطلبي که در حال خواندن آن هستيد با مطالب گذشته، پيدا کنيد که اين ارتباط مي تواند شامل هرگونه تفاوت و يا شباهت باشد.

در اثر اين شيوه، متوجه خواهيد شد که منشأ هر فرآيندي که در کتاب مورد اشاره قرار گرفته، از کجا آغاز مي شود و چه اتفاقاتي براي آن رخ مي دهد و در نهايت به چه نتيجه اي منجر مي گردد. اين در حالي است که در خواندن حفظي کتاب زيست، هيچ کدام از اين موارد، مورد توجه قرار نخواهد گرفت. بنابراين به آن دسته از داوطلباني که تصور مي کنند تست هاي کنکور خارج از مباحث کتاب طرح شده اند، بايد گفت که شما زيست را به صورت مفهومي ياد نگرفته ايد. درواقع طراحان تلاش مي کنند براي به چالش کشيدن داوطلبان، تست هاي کنکور را علاوه بر متن کتاب از نکات مفهومي نيز طرح کنند. بنابراين تنها در صورتي قادر به پاسخگويي اينگونه سئوالات خواهيم بود که بدانيم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و ياد بگيريم.

 

اصول خواندن مفهومي درس زيست

يادگرفتن دروس مفهومي مستلزم استفاده از روش هايي است که به واسطه آنها بتوان به شکلي صحيح، مطالب را فهميد. به همين جهت در ادامه به اصول خواندن مفهومي دروس، اشاره خواهيم داشت:

 

خلاصه نويسي دروس

اگر به دنبال يادگرفتن مفهومي درس زيست هستيد، بايستي خلاصه نويسي را در برنامه خود قرار داده و در هنگام مطالعه به آن توجه داشته باشيد. به اين ترتيب، نکات مهم و اصلي دروس و فصل هاي مختلف را همواره پيش روي خود خواهيد داشت که با مرور مداوم، ملکه ذهن شما مي شوند.

 

توضيح دادن براي خودتان

براي اينکه ياد بگيريم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم بايد نقش معلم را براي خودمان بازي کنيم. به اين معني که دروس خوانده شده را به گونه اي درک کرده و بفهميد که بتوانيد آن را براي نفر بعدي که خود شما هستيد، توضيح دهيد. اين روش کمک زيادي به يادگيري مفهومي دروس مي کند.

 

توجه به نقاط ضعف

ترس از نقاط ضعف در يادگيري، يکي از مشکلاتي است که بسياري از افراد و داوطلبان با آن مواجه هستند و همين مسئله موجب مي شود که زمان و دقت کمتري را صرف مطالعه بخش هايي کنند که در آنها دچار ضعف و مشکل مي باشند. توصيه ما به اين دسته از افراد اين است که براي قسمت هايي که فهميدن آنها دشوارتر است، بايد وقت بيشتري را صرف نمائيد تا زماني که آنها به نقاط قوت شما مبدل گردند.

 

کشف ارتباط بين مباحث

نکته قابل توجه در مطالعه دروس، ارتباط مفهومي و يکپارچه تمامي مباحث کتاب با يکديگر است. اگر سعي کنيد اين ارتباط را در حين مطالعه کشف و درک کنيد، مطمئن باشيد که مطالب در ذهن شما به صورت طولاني مدت، ماندگار مي شوند.

 

انتخاب بهترين شرايط براي مطالعه

يکي از اصولي که به ما ياد مي دهد چگونه زيست را مفهومي بخوانيم به انتخاب بهترين شرايط براي مطالعه مربوط مي شود. زيرا افراد مختلف در شرايط متفاوتي قادر به يادگيري دروس هستند. مثلا ممکن است برخي در محيط ساکت کتابخانه توانايي تمرکز روي دروس را داشته باشند و برخي ديگر در فضاي منزل، مباحث زيست را بهتر متوجه شوند.

 

روش هاي خواندن مفهومي زيست

اولين مرحله از روش خواندن مفهومي هر درس از جمله زيست شناسي، آموزش و يادگيري حرفه اي اين شيوه مطالعه است. درواقع هيچ دانش آموزي بدون راهنمايي و کسب آموزش هاي لازم نمي تواند نکات و مفاهيم هر درس را ياد گرفته و در جلسه آزمون پس از برخورد با سئوالات چالشي، به خاطر آورد. از طرفي اين کار، داوطلب را بي نياز از ساعت ها مطالعه و خواندن کتب و منابع کمک درسي و يا آزمون و خطا براي يادگيري مي کند. بنابراين با بهره گيري از تجربيات اساتيد و آموزش هاي معلمان خود بهتر مي دانيم که چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و به خاطر بسپاريم.

 

استفاده از کتب و منابع کمک درسي

در کنار کتب درسي که اصلي ترين منبع براي مطالعه به حساب مي آيند، کتاب هاي معتبر کمک درسي نيز به واسطه ارائه توضيحات جامع و کامل، کمک زيادي به درک مفاهيم خواهند کرد.

 

حل تست هاي آموزشي

اگر شما نيز جزء آن گروه از دانش آموزاني هستيد که فکر مي کنند تنها راه مطالعه و يادگيري، خواندن کتب درسي و درسنامه است بايد بدانيد که اين شيوه موجب مي شود که مغز تنها به يادگيري اين مطالب عادت کند و ذهن، درگير يادگيري مباحث مفهومي و چالشي نشود. در اين صورت، ميزان يادگيري نيز تغيير نکرده و بيشتر نمي شود. به همين دليل، علاوه بر توصيه هاي قبلي، بايد تست زني را نيز در برنامه خود قرار داده و به اين صورت، ذهن خود را هر لحظه براي مواجهه با مفاهيم تازه به چالش بکشيد. لذا در پاسخ به اين سئوال که چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، مي توان زدن مداوم تست را نيز پيشنهاد داد که موجب تثبيت مطالب در ذهن مي شود.

 

خودتان سئوال طرح کنيد

يک روش ديگر براي مطالعه و يادگيري درس زيست، اين است که تصور کنيد خودتان طراح تست هاي کنکور هستيد. اين کار را مي توانيد در دور دوم و سوم مطالعه زيست شناسي امتحان کنيد. با اين ترفند مي توانيد متوجه شويد که يک طراح بر چه اساس و پايه اي به طرح سئوال مي پردازد و چه تغييراتي باعث ايجاد يک مفهوم تازه در سئوال مي شود. اين راهکار علاوه بر آنکه کمک مي کند که ياد بگيريم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم در حل تست ها در جلسه کنکور نيز بسيار موثر خواهد بود. چراکه با اين روش به نوعي برخي نکات و سئوالات را پيش بيني کرده ايم.

 

براي از يادگيري عجله نکنيد

سعي کنيد بيشتر از توجه به اتمام مطالعه دروس و مرور چندين باره آن، براي يادگيري دقيق و عميق آن وقت گذاشته و آنها را به طور کامل فرا بگيريد. به اين صورت که در دور اول و دوم مطالعه، نکات مهم را مشخص کرده سپس دوره کنيد. اين کار به شما کمک مي کند که مفاهيم را از حافظ? کوتاه مدت به حافظ? بلند مدت خود انتقال دهيد. به جاي عجله کردن هاي بي مورد، سعي کنيد نظم و مرور به موقع را در برنامه خود قرار دهيد.

 

مطالعه عميق داشته باشيد

مطالعه عميق را مي توان حلقه گمشده پازل چگونه زيست را مفهومي بخوانيم دانست. درواقع تا زماني که مطالعه عميق نداشته باشيد، هيچ فرقي نمي کند که شما از چه منابع و راهکارهايي براي مطالعه پيش از کنکور بهره مي بريد.

http://entrance-exam.net/forum/members/zaindale1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:ZainDale1

https://www.pubpub.org/user/zain-dale

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:ZainDale1

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://harfehakhar.com

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=http://harfehakhar.com

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/melba_luna161

 

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 169 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:20

از ميلگردها در پروژه‌هاي ساختماني به منظور افزايش استحکام بتن در برابر نيروهاي کششي، برشي و خمشي استفاده مي‌شود چرا که بتن خود به تنهايي به دليل کشساني نبودن در برابر زلزله، لرزش و ضربات مقاومت لازم را نخواهد داشت.اما قيمت اين مقطع فولادي پرمصرف را چگونه مي‌توان محاسبه کرد؟ چه فاکتورهايي در تعيين قيمت ميلگرد نقش دارند؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

محاسبه نرخ ميلگرد

وزن ميلگرد تابع مشخصاتي چون سايز، نوع ، کارخانه‌ي سازنده و … است. از طرفي در محاسبه قيمت نهايي بايد قيمت روز اين مقطع فولادي را نيز در نظر داشت. در ادامه اين مقاله تک تک عواملي که به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ اين مقطع فولادي تأثير گذارند را بررسي خواهيم کرد:

محاسبه وزن ميلگرد

براي محاسبه‌ي وزن يک ميلگرد بايد فاکتورهاي چون قطر و سايز آن را در نظر بگيريد. از آنجايي که اطلاع از وزن اين مقطع فولادي براي خريد و فروش و استفاده از آن در پروژه‌ها بسيار موردنياز است فرمول‌هايي براي اين کار تعريف شده است. شما مي‌توانيد براي اطلاع از وزن ميلگرد مورد نظر خود به يکي از روش‌ها زير اقدام کنيد:

?- در صورتي که نياز به محاسبه‌ي بسيار دقيق نداريد، و اطلاع از حدود وزن براي شما کافي‌است مي‌توانيد از فرمول زير استفاده کنيد.

در اين فرمول به صورت تقريبي براي هر متر مربع ?? تا ?? کيلوگرم وزن ميلگرد در نظر گرفته مي‌شود.

?- در صورتي که نياز به محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد داريد بايد از فرمول زير استفاده کنيد. در اين فرمول وزن به صورت حدودي در نظر گرفته نمي‌شود بلکه با استفاده از جدول ليستوفر و جدول اشتال وزني به صورت دقيق و مشخص تعيين شده و در آن جايگذاري مي‌شود:

روش محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد:

براي مثال: وزن يک شاخه ?? متري ميلگرد ?? با فرمول اين چنين محاسبه مي‌شود:

?- فرمول ديگري که مي‌توان براساس آن وزن هر شاخه را به صورت دقيق محاسبه کرد، فرمول زير است:

وزن نهايي = (شعاع (ميليمتر) * شعاع (ميليمتر) * ???? * ???? / ????) * طول

(ميليمتر)عدد ??? در فرمول بالا وزن مخصوص فولاد است.

?- اگر از گريد و سايز محصول خود اطلاع داريد، مي‌توانيد به جدول اشتال وزني و يا جدول ليستوفر مراجعه کرده و وزن يک متر را مشاهده نماييد.

?- هر کارخانه توليد کننده نيز جدول وزني براي توليدات خود تدوين مي‌کند که مي‌توانيد به آن مراجعه کرده و وزن ميلگرد خود را براساس مشخصات در آن بيابيد.

کارخانه سازنده:

يکي ديگر از عواملي که در تعيين قيمت اين مقطع فولادي نقش دارد، برند کارخانه توليدي است. در ميان کارخانجات توليدي در ايران، محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان از کيفيت بالاتري برخوردار هستند. کيفيت بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان موجب شده است که ميزان تقاضاي ميلگرد اين کارخانه در بازار بالاتر باشد و در نتيجه قيمت آن را افزايش دهد.
علاوه بر کيفيت، آلياژي که هر کارخانه براي توليد خود انتخاب کرده و به کار مي‌گيرد، نيز متقاوت است. آلياژهاي مختلف ممکن است در يک سايز يکسان وزن‌هاي متفاوتي را به آن بدهد.
قطر اسمي کارخانجات مختلف نيز ممکن است ? تا ? ميليمتر با مقدار مشخص شده در استاندارد اختلاف داشته باشد و همين ? تا ? ميليمتر اختلاف، وزن اين مقطع فولادي را به اندازه‌ي قابل مشاهده‌ي دستخوش تغييرات خواهد کرد.
جهت اطلاع از قيمت ميلگرد توليد شده در کارخانجات مطرح داخلي مي‌توانيد با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

نرخ روز ميلگرد :

عامل مهم ديگري که قيمت اين مقطع فولادي را تعيين مي‌کند قيمت و نرخ روز ميلگرد است. قيمت روز انواع محصولات فولادي متأثر از نرخ پايه بازار آهن و فولاد کشور تغيير مي‌کند.
قيمت روز شمش فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه، نسبت عرضه و تقاضاي موجود در بازار، قيمت جهاني فولاد، قيمت روز انرژي، سياست‌هاي داخلي، سياست‌هاي کشورهاي خارجي، تورم و … تعيين مي‌شود و بر تک تک محصولات فولادي اثر مي‌گذارد. شما مي‌توانيد جهت اطلاع از آخرين قيمت‌ انواع مقاطع فولادي در بازار با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

تهيه مقاطع فولادي با بهترين قيمت

براي خريد ميلگرد بهتر است به سراغ مراکز معتبر و با سابقه برويد. چرا که چنين مراکزي به دليل ارتباط مستمر با کارخانجات از قيمت روز محصولات فولادي مرتباً و به طور دقيق اطلاع پيدا مي‌کنند. همچنين اين مراکز به دليل ارتباط مستقيم با کارخانجات توليدي، قيمت‌هاي مناسبتري را به شما پيشنهاد خواهند دارد.
يکي از بزرگترين و معتبرترين مراکز فروش مقاطع فولادي، آراد آهن است. بازرگاني آرادآهن با بيش از دو دهه سابقه محصولات فولادي توليد شده توسط کارخانجات مطرح داخلي را با بهترين قيمت ممکن به دست مشتريان خود در هر نقطه از کشور مي‌رساند.
جهت اطلاع از شرايط ويژه فروش انواع مقاطع فولادي در بازرگاني آراد آهن با شماره‌ي: ?????-??? تماس حاصل فرماييد.

منبع : آمازينگ

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 343 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 20:57

 

آران تبريد چگونه سردخانه سبزيجات را طراحي و ميسازد ؟

سردخانه براي سبزيجات در هند ما تقاضاي زيادي دارد. به دليل ناکافي بودن و نبود سردخانه مناسب براي سبزيجات، بسياري از سبزيجات به هدر مي روند. ذخيره سازي سرد يک تجارت بسيار سودآور است.

تقاضا براي ذخيره سازي سرد در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه رو به افزايش است. با توجه به امکانات ذخيره سازي، دو نوع سردخانه وجود دارد که بيشترين تقاضا را دارند! يک مدل سردخانه براي محصولات خاص و مدل ديگر براي محصولات چند منظوره استفاده مي شود. در هند انواع مختلفي از سبزيجات توليد مي شود

هر سال سبزيجات زيادي به کشورهاي مختلف مي رفت و بقيه را براي بازار محلي استفاده مي کرديم. به دليل نگهداري ناکافي سبزيجات در سردخانه، هر ساله 20 تا 30 درصد سبزيجات هدر مي رود. براي جلوگيري از هدر رفتن سبزيجات، انبار سرد نقش مهمي ايفا مي کند.

 

دولت هند هر ساله سياست ها و يارانه هاي متفاوتي را براي تجارت سردخانه راه اندازي مي کند. چه صاحب کسب و کار جديد يا سرمايه گذار باشيد و به دنبال بهترين کسب و کار هستيد که از آنجا بتوانيد درآمد بلندمدت ماهانه به دست آوريد، انبار سرد هميشه بهترين ايده خواهد بود.

 سردخانه کم هزينه براي سبزيجات در هند را انتخاب کنيد و بهترين سردخانه را هم اکنون بسازيد!

 اين نياز به سرمايه گذاري يکباره دارد و اگر بتوانيد سردخانه را با موفقيت راه اندازي کنيد، از مزاياي بسياري برخوردار خواهيد شد. ذخيره سازي سرد نه تنها به سود طولاني مدت کمک مي کند، بلکه به تازه نگه داشتن سبزيجات و ميوه ها تا زماني که نياز داريد کمک مي کند. اين به افزايش تجارت بيشتر و بهبود وضعيت اقتصادي نيز کمک خواهد کرد.

 

مزاياي سردخانه تجاري براي سبزيجات چيست؟

اگر سبزيجات را در سردخانه نگهداري نکنيد، بيش از چند روز تازه نمي مانند. اگر سبزيجات را در هواي آزاد يا هواي بسته نگهداري کنيد، پس از چند روز وضعيت ديوريت شروع مي شود و باکتري هاي خطرناک در اينجا شروع به رشد مي کنند. نگهداري در سرد به حفظ حداقل دما ميوه ها و سبزيجات و کاهش هدر رفتن سبزيجات کمک مي کند.

در انبار سرد، آنها مي توانند سبزيجات را تا زماني که نياز داريد تازه نگه دارند. براي ساخت سردخانه کم هزينه براي سبزيجات در هند، بايد اطلاعات، ايده و دانش بيشتري کسب کنيد. براي کنترل انواع سبزيجات نياز به نصب سيستم هاي کنترل دما و ماشين هاي خنک کننده مختلف داريد. انواع مختلفي از سبزيجات در بازار هند موجود است مانند سيب زميني، هويج، پياز، پاپايا، زنجبيل، فلفل دلمه اي، گل کلم و غيره. مي توانيد براي سبزيجات تکي مانند سيب زميني، پياز، پرتقال، زنجبيل و سير و غيره سردخانه بسازيد. يا مي توانيد سردخانه بزرگي براي چندين اقلام سبزيجات بسازيد.

يکي ديگر از مزاياي Cold Storage For Vegetables اين است که قابل تنظيم هستند. در سردخانه قسمت اصلي دما است. اگر مي خواهيد محصول خود را تازه و خنک نگه داريد، نگهداري ميوه ها و سبزيجات هميشه مهم است. بنابراين، شما بايد دما را براي اقلام مختلف متفاوت کنترل کنيد. انواع مختلفي از سردخانه سبزيجات وجود دارد که مي توانيد براي خودتان تهيه کنيد.

 

دمايي که به حفظ تراوت و تازگي سبزيجات کمک مي کند چقدر است ؟

در هند، در هر فصل يا در طول فصل، انواع مختلفي از سبزيجات در حال انجام است! در بيشتر موارد، براي انواع مختلف سبزيجات، تنظيم دماي معمولي ضروري است. در يک دماي معين، بيشتر سبزيجات مي توانند براي مدت طولاني باقي بمانند، اما برخي از سبزيجات با توجه به ويژگي هاي خود به دماي بيشتر يا کمتري نياز دارند.

 

اگر مي‌خواهيد خيار يا گوجه‌فرنگي را در سردخانه نگه داريد، در تابستان بايد دماي آن را بين 7 تا 10 درجه تنظيم کنيد و اگر مي‌خواهيد موز و جوانه‌ها را در يک فصل خنک در سردخانه نگهداري کنيد. سپس شما بايد درجه حرارت را پايين نگه داريد. سردخانه کم هزينه سبزيجات در هند را بشناسيد و سپس ادامه دهيد. راهنمايي هاي متخصص، مهارت و تجربه همه در اينجا نقش مهمي ايفا مي کنند.

 

چه نوع سردخانه اي براي سبزيجات بهتر است؟

بيشتر سردخانه ها همه کاره هستند. هنگامي که قصد داريد يک انبار سرد براي سبزيجات براي ميوه ها و سبزيجات بسازيد، در آن شرايط، بايد مشاوره تخصصي را انتخاب کنيد. انواع مختلفي از سردخانه در بازار موجود است، اما بر اساس نياز، بودجه و موقعيت مکاني خود، بايد تصميم بگيريد که آيا نياز به باز کردن سردخانه براي يک محصول داريد يا چند محصول.

هميشه بهتر است براي اين موضوع با يک مشاور مجرب مانند شرکت آران تبريد مشورت کنيد. افرادي که سال ها تجربه در اين زمينه دارند و دانش، مهارت و تجربه بالايي دارند، تنها مي توانند سردخانه سبزي درست کنند.

 

ظروف مناسب يردخانه سبزيجات چه نوعي است ؟

شما مي توانيد ظروف يخچالي را انتخاب کنيد که شکل و اندازه هاي متفاوتي دارند. اين نوع ظرف يخچال دار بهترين گزينه براي حمل سبزيجات از جايي به جاي ديگر مي باشد. براي شرکت هاي بزرگ و متوسط ??مي توانيد اين نوع وانت سردخانه را راه اندازي کنيد. شما بايد اطلاعات مناسبي در مورد هزينه نگهداري در سردخانه براي سبزيجات بدانيد و سپس بايد اقدام کنيد.

 

تونل انجماد سريع براي فريز کردن سريع محصولات

اين يکي ديگر از انواع فريزر است که عمدتا براي ميوه ها استفاده مي شود

و سبزيجات در اينجا مي توانيد دما را تا منفي 40 درجه کنترل کنيد اين فرآيند در کمتر از 3 ساعت انجام ميگيرد و لي در سردخانه تا 24 ساعت زمان ميبرد. در اينجا مي توانيد انواع ميوه ها و سبزيجات را نگهداري کنيد.

براي سبزيجات به مقدار کم مي توانيد از اين نوع سردخانه استفاده کنيد. در مورد هزينه نگهداري سبزيجات در سردخانه بدانيد و سپس از آن استفاده کنيد

 

 

https://www.pubpub.org/user/eryk-peck

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:ErykPeck1

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://arantabrid.com

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://arantabrid.com

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 238 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 13:23

انواع روش‌هاي پيکرتراشي

پيکرتراشي چيست؟

پيکرتراشي، طيف گسترده‌اي از روش‌هاي پزشکي را در بر مي‌گيرد که اهداف زير را دنبال مي‌کنند:

  • کم کردن چربي‌هاي نواحي خاصي از بدن
  • تغيير شکل بدن براي رسيدن به ظاهري لاغرتر، زيباتر و متناسب‌تر

تکنيک‌هاي مختلفي براي پيکر تراشي وجود دارد برخي از آن‌ها روش‌هاي جراحي و برخي ديگر روش‌هاي غيرجراحي را شامل مي‌شوند. پزشک تشخيص مي‌دهد کدام‌يک از اين تکنيک‌ها مناسب بيمار است. در ادامه با اين روش‌ها آشنا خواهيم شد.

 

ليپوست چيست؟

ليپوست يکي از جديدترين دستگاه‌هاي لاغري و نسل جديدي از دستگاه ليپوماتيک است که مي‌تواند چربي‌هاي موضعي بدن را تخليه کند. فناوري LIPOSAT جديدترين و بهترين روش کانتورينگ بدن از سال 2016 است. با کمک اين دستگاه مي‌توان تناسب اندام و زيبايي را تجربه کرد. اين دستگاه مجوزهاي سازمان غذا و داروي آمريکا و وزارت بهداشت را دارد. همچنين از تمامي مزاياي روش بادي‌ جت (body jet) برخوردار است، با اين تفاوت که قدرت بيشتري دارد و براي افرادي که چربي بيشتري دارند، مناسب‌تر است.

اين روش به‌دليل توانايي خارق‌العاده‌اي که در کاهش حجم زيادي از چربي‌هاي بدن دارد، نوآورانه‌ترين روش براي درمان چاقي است.

مراحل انجام عمل ليپوست

liposat يک روش بي‌خطر براي از بين بردن چربي‌هاي اطراف ران، پهلوها و غبغب است. اين روش نسبت به روش‌هاي قديمي مانند ليپوساکشن، يک روش کارآمدتر براي کاهش چربي‌هاي مقاوم به ورزش و رژيم غذايي است که کمترين عوارض جانبي را بر جا مي‌گذارد.

مراحل عمل به اين شکل است که پزشک پس از بي‌حسي موضعي و استريليزه کردن محل مورد نظر، دستگاه را به‌منظور از بين بردن چربي اضافي به منطقه تحت درمان وارد مي‌کند. سپس چربي به امولسيون تبديل شده و با مکش از بدن خارج مي‌شود.

به اين دليل که جراح برش‌هاي ريزي در منطقه تحت درمان ايجاد مي‌کند، اين روش را جراحي جزئي نيز مي‌نامند.

در اين روش، هنگام تخليه چربي، براي جلوگيري از کبود شدن پوست، تزريق چربي با دستگاه ليپوست توسط جراح در فاصله 2.5 سانتي‌متري زير پوست انجام مي‌شود.

بادي جت چيست؟

ورزش و رژيم غذايي در دسترس‌ترين و ساده‌ترين راهکار براي رهايي از شر چربي‌هاي اضافه بدن به‌شمار مي‌روند. در صورت عدم‌کسب نتيجه مطلوب از ورزش يا رژيم غذايي، امروزه تکنيک‌هاي جديدي براي خارج‌سازي چربي اضافه از بدن يا پيکرتراشي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از جمله روش‌هاي نوين در اين زمينه مي‌توان به بادي جت اشاره کرد.

بادي جت يک روش نوين و جديد ليپوساکشن با کمک آب است که براي از بين بردن چربي اضافي از معده ، ران‌ها ، باسن، شکم و بازوها استفاده مي شود. هدف از بکارگيري تکنيک‌هاي مختلف، رفع معايب روش سنتي و قديمي ليپوساکشن است.

 اساس اين روش، جداسازي بافت چربي با جريان پرفشار آب و مکش همزمان آن است. مزاياي بسياري براي اين روش عنوان شده که از جمله آنها مي‌توان به دوره نقاهت کوتاه، کاهش درد و خونريزي و نداشتن بخيه و جاي زخم اشاره کرد. البته برخورداري از اين موارد، نيازمند داشتن سلامت کامل جسماني، ثبات وزن و نداشتن اضافه وزن شديد است.

 

مراحل انجام عمل بادي جت

در واتر جت برخلاف ساير تکنيک‌هاي ليپوساکشن، از فشار آب براي چربي‌کشي استفاده مي‌شود. در واقع دستگاه بادي جت (Body Jet) جدا کردن چربي را با کمک جريان پرفشار آّب انجام مي‌دهد. اين در حالي است که ساير تکنيک‌هاي ليپوساکشن از اشعه ليزر يا مايعات متورم‌ساز براي سست کردن چربي بهره مي‌گيرند.

در اين روش آسيب بافتي کمتري  ايجاد مي‌شود، که منجر به تورم و کبودي کمتر و بهبود سريعتر مي‌شود.

در واتر جت، مکش چربي همزمان با فشار جريان آب است و به همين دليل عمليات چربي‌کشي بسيار سريع‌تر انجام مي‌شود.

 ناگفته نماند که مواد حاصل از مکش دستگاه بادي جت، براي تزريق چربي نيز کاربرد دارد. اين مواد به‌دليل حفظ ساختار، در برجسته‌سازي يا حجيم‌سازي ساير بخش‌هاي بدن (گونه، سينه و…) قابل استفاده است.

اين عمل بدون نياز به بستري شدن و به صورت سرپايي انجام مي‌شود. براي شروع، ابتدا بيمار تحت بيهوشي موضعي قرار مي‌گيرد. البته گاهي امکان استفاده از بيهوشي عمومي نيز وجود دارد. طبق فيلم بادي جت، برش‌هاي کوچکي در محل موردنظر براي دسترسي به بافت چربي ايجاد مي‌شود.

 مرحله بعد مربوط به واردکردن لوله دستگاه تا رسيدن به عمق موردنظر است. لوله دستگاه واتر جت، پراکنده کردن آب با زاويه 360 درجه را بر عهده دارد. به اين ترتيب، بافت چربي به کمک جريان پرفشار آب سست و جدا مي‌شود.

 در اين روش، نگراني درباره آسيب به ساير بافت‌ها و عروق خوني وجود ندارد. در پايان تجهيزات خارج و محل برش، پانسمان مي‌شود.

ليپوماتيک غبغب چيست؟

ليپوماتيک غبغب به‌عنوان يکي از بهترين و موثرترين روش‌هاي جراحي زيبايي براي رفع غبغب شناخته مي‌شود. اجزاي بخش پاييني صورت (شامل لب پايين، چانه و بالاي گردن) با زواياي استانداردي نسبت به هم قرار دارند. گاهي انباشتگي بيش از حد چربي يا از بين رفتن خاصيت الاستيک پوست، موجب از بين رفتن تناسب اين بخش و ايجاد غبغب مي‌شود.

راه‌هاي مختلفي براي رفع اين مشکل وجود دارد که در دو گروه جراحي و غيرجراحي قرار مي‌گيرند.

درمان و از بين بردن غبغب براساس عامل ايجادکننده انجام مي‌شود. در صورتي که غبغب به‌دليل تجمع چربي در محدوده چانه ايجاد شده باشد، ليپوماتيک يکي از بهترين گزينه‌هاست. در واقع ليپوماتيک تنها مختص تخليه چربي شکم و پهلو نيست، بلکه براي لاغر کردن بخش‌هاي ديگر بدن مانند غبغب صورت نيز کاربرد دارد.

 

زمان جراحي يا درمان در اتاق عمل

مدت زمان عمل ليپوماتيک صورت و غبغب در اين روش بسيار کوتاه است و حدود 45 دقيقه به طول مي‌انجامد. البته زمان کار ممکن است براساس شرايط بيمار (حجم زياد چربي، نياز به روش‌هاي مکمل و…) افزايش پيدا کند.

عمل ليپوماتيک شکم و پهلو چيست؟

ليپوماتيک شکم و پهلو نوعي عمل جراحي زيبايي مرتبط با کاهش وزن و يکي از معروف‌ترين روش‌هاي پيکرتراشي است. اين عمل موجب خارج‌سازي چربي‌هاي انباشته در اطراف شکم و پهلو مي‌شود.

بيشتر افراد چاق از وجود مقادير بالايي چربي در اطراف شکم و پهلوي خود رنج مي‌برند. بخش بزرگي از چربي‌هاي محدوده شکم از نوع زيرپوستي است. البته در اين شرايط، چربي احشايي موجود در حفره شکمي، برجستگي شکم را بيش از پيش نمايان مي‌کند. آب کردن چربي‌هاي اضافه، فرآيند دشواري است و گاهاً با استفاده از رژيم غذايي يا افزايش فعاليت‌هاي بدني حاصل نمي‌شود  به همين منظور برخي افراد ليپوماتيک را براي از بين بردن چربي شکمي انتخاب مي‌کنند.

مراحل عمل جراحي

ليپوماتيک شکم بسيار شبيه به ساکشن شکم انجام مي‌شود. در اين روش، ابتدا با توجه به شرايط بيمار، پزشک بيهوشي يا بي‌حسي موضعي را براي فرد انجام مي‌دهد.

در مرحله بعد، پزشک چند برش کوپک روي شکم فرد ايجاد مي‌کند. برش‌ها در محدوده شکم (اطراف ناف) و پهلو هستند و اندازه آن‌ها بسيار کوچک و طول آن‌ها بين 2 تا 5 ميلي‌متر متغير است.

سلول‌هاي چربي در اين روش با امواج فراصوت، لرزش و گردش محوري شکسته مي‌شوند. در اين مرحله، لوله کانولا وارد محل برش مي‌شود و با ارتعاشات حاصل از دستگاه خلاء به جلو و عقب رانده مي‌شود. چربي‌ها با اين روش، استحکام خود را از دست داده و بدون تخريبِ ساختار سلولي جدا مي‌شوند. در پايان، چربي از طريق منفذ نوک کانولا به داخل پمپ مکيده مي‌شود.

ليپوماتيک ران چيست؟

ليپوماتيک ران شاخهاي از عملهاي زيبايي پيکرتراشي است که براي خارجسازي چربيهاي اضافه محدوده ران استفاده ميشود. اين عمل موجب خوشفرم شدن و لاغري ران‌ها مي‌شود. عمل ليپوماتيک براي بخشهاي مختلف ران از جمله بخش داخلي، خارجي، جلويي و پشتي کاربرد دارد. به همين دليل، روشهاي مختلفي از اين عمل با عنوان ليپوماتيک بغل ران، ليپوماتيک خارج ران و… به متقاضيان ارائه ميشود.

مراحل عمل جراحي

براي شروع عمل ليپوماتيک ران، ابتدا نواحي داراي چربي اضافي در قسمت داخلي يا خارجي ران نشانه‌گذاري مي‌شود و فرد تحت بيحسي موضعي قرار ميگيرد. البته در برخي موارد، پزشک از روش بيهوشي براي بيمار استفاده ميکند. سپس شکافهاي کوچکي (6-2 ميلي‌متري) روي پوست براي ورود لوله کانولا ايجاد مي‏کند. لوله کانولا با اين روش وارد بافت چربي شده و با حرکات چرخشي و ارتعاشيِ خود، سلول‏هاي چربي را جدا ميکند. در پايان سلولهاي چربي گسسته شده و به کمک دستگاه مکش يا ساکشن خارج ميشوند.

ابدومينوپلاستي يا تامي تاک، نوعي عمل پيکرتراشي است که چربي و پوست اضافي را از بين مي‌برد. شکم صاف در واقع همان چيزي است که اکثر افراد از طريق ورزش کردن و کنترل وزن به‌دنبال آن هستند.

گاهي اوقات اين روش‌ها نمي‌توانند آن‌ها را به اهدافشان برساند. حتي افراد داراي وزن نرمال نيز ممکن است شکمي بيرون‌زده و بزرگ داشته باشند.

اين عمل در اکثر موارد، ماهيچه‌هاي ضعيف يا جداشده را ترميم مي‌کند و باعث ايجاد شکمي صاف و سفت مي‌شود. علاوه بر شکم، ابدومينوپلاستي بيني و پهلو نيز انجام مي‌شود و به از بين بردن چربي در اين نواحي مي‌پردازد.

مراحل عمل ابدومينوپلاستي

عمل تامي تاک شامل مراحل زير است:

 

مرحله 1-بيهوشي

براي راحتي بيمار طي مراحل جراحي ممکن است داروهايي تجويز شود. اين داروها شامل آرام‌بخش داخل وريدي و بيهوشي عمومي است. پزشک تشخيص مي‌دهد کدام گزينه مناسب بيمار است.

 

مرحله 2-برش

ابدومينوپلاستي کامل شامل يک برش افقي جهت‌دار در حد فاصل خط رويش موي ناحيه شرمگاهي و زير ناف است.

ظاهر و طول برش، بسته به ميزان تجمع چربي در زير پوست و نوع تامي‌تاک مي‌تواند متفاوت باشد. پس از برش مناسب، پوست برداشته مي‌شود و بافت ماهيچه‌اي شکم که تضعيف شده بود، ترميم مي‌شود.

برش دومي که اطراف ناف زده مي‌شود براي دسترسي به چربي‌هاي زير پوست شکم لازم است.

بعد از خارج شدن چربي‌هاي شکم بنا به تشخيص جراح فوق‌تخصص پلاستيک، پوست اضافي برداشته شده و بافت اطراف آن به يکديگر بخيه زده مي‌شود. سپس بايد با توجه به مهارتي که جراح متخصص دارد، موقعيت مکاني ناف به درستي تعيين و زيبايي ظاهري شکم حفظ مي‌شود.

 

مرحله 3-بستن برش‌ها

در اين مرحله، جراح با استفاده از بخيه، چسب‌هاي پوستي يا کليپس‌هاي جراحي، بخيه را مي‌بندد.

 

مرحله 4-ديدن نتايج

مشاهده نتيجه مثبت عمل، آخرين مرحله از انجام جراحي ابدومينوپلاستي است. نتيجه جراحي زيبايي شکم مي‌تواند باعث تخت شدن شکم و محکم‌تر شدن بافت آن شود. اين جراحي متناسب با وزن و شکل ظاهري اندام بيمار انجام مي‌شود.

منبع :  https://zibaclick.com/

 

https://unsplash.com/@mandyrobe4

https://www.eveote.com/shard/s357/sh/4043715f-0140-48eb-af73-cb35e1b4c734/7ec4a082d9c7172872e0da876b9ca718

https://coub.com/mandyrobe4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/f69e9d68-2c32-4f83-b2fe-ca313aaac80c/Shah-S

https://giphy.com/channel/MandyRobe4

https://www.fanfiction.net/u/15389814/

https://seekingalpha.com/user/56343489/Idea

https://www.spreaker.com/user/16492858

https://justpaste.it/6d65b

https://www.atlasobscura.com/users/mandyrobe4

https://disqus.com/by/mandyrobe4/about/

https://8tracks.com/mandyrobe4

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 22:34

لینک دوستان

خبرنامه